Lokalizacja: Wrocław
Żeromskiego 62 lok. 2
50-312 Wrocław
Rejestracja: 9:00
Czas trwania szkolenia: 2 dni po 8h
Cena: 1 949 ZŁ
Cena nie zawiera podatku VAT Cena obejmuje: organizację szkolenia, materiały szkoleniowe, certyfikat w języku polskim.
Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem dedykowanym w siedzibie swojej firmy, prosimy o wiadomość lub kontakt telefoniczny. Dziękujemy. | Rezerwacja |
Oferta szkolenia:
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób pracujących w przemyśle motoryzacyjnym od pełnomocników ds. systemu zarządzania jakością, przez właścicieli procesów/menadżerów, audytorów wewnętrznych, po specjalistów wszystkich obszarów organizacyjnych
Czas trwania szkolenia: 2 dni po 8 godzin
Program szkolenia:
•Zakres standardu, powołania normatywne, terminy i definicje
•Kontekst organizacji
•Zrozumienie organizacji i jej kontekstu
•Zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych
•Zakres systemu zarządzania jakością - wymagania specyficzne klientów jako element systemu zarządzania jakością - omówienie kluczowych aspektów wymagań podręczników referencyjnych – APQP / VDA 4, PPAP / VDA 2, FMEA / VDA 4, SPC / VDA 4, MSA / VDA 5 w kontekście wymagań standardu IATF16949
•System zarządzania jakością - zwiększony nacisk na podejście procesowe wg normy ISO 9001, Koncepcja Motoryzacyjnego Podejścia Procesowego APA na bazie wytycznych IATF i standardu IATF16949
•Przywództwo – zaangażowanie kierownictwa, polityka, role organizacyjne, odpowiedzialność i uprawnienia
•Planowanie – ryzyka i szanse, plany awaryjne, cele jakościowe i działania w celu ich osiągnięcia
•Wspomaganie – zasoby ludzkie, infrastruktura, środowisko dla operowania procesów, zasoby do monitorowania i pomiarów, kompetencje, świadomość, komunikacja, zarządzanie dokumentacją i wiedzą organizacji
•Operacje – planowanie, rozpoznanie wymogów klienta, projektowanie, nadzór nad zewnętrznie dostarczanymi procesami, produktami i usługami, realizacja produkcji i usług, zwalnianie produktu i usługi, nadzór nad niezgodnymi wyjściami
•Ocena rezultatów - monitorowanie, pomiary, analiza i ocena – ocena satysfakcji klienta, audyty wewnętrzne, przegląd zarządzania
•Doskonalenie - niezgodności i działania korygujące, ciągłe doskonalenie
•Załączniki A (Plan kontroli-normatywny) oraz B (Bibliografia Automotive-wytyczne)
•Wpływ zmian na proces certyfikacji/recertyfikacji
•Omówienie wymagań podręcznika - Rules for achieving IATF recognition 5th edition for IATF 16949
•Omówienie wytycznych podręcznika - IATF Guidance to IATF 16949
•Podsumowanie szkolenia, dyskusja, uwagi
Korzyści z udziału w szkoleniu:
•Omówienie wymagań IATF 16949
•Zdobycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymagań i przekładania ich na elementy Systemu Zarządzania Jakością
•Analiza powiązań wymagań IATF 16949 z mapą procesów Państwa organizacji
•Zrozumienie istoty konieczności dokumentowania wyników procesów w optymalnym zakresie